Publicon

Blog

Social Media Day Poland w Łodzi już za nami!

O tym w jaki sposób media społecznościowe mają szansę zmieniać wizerunek polskich miast i regionów, dyskutowano podczas jubileuszowej – dziesiątej edycji konferencji Social Media Day Poland w Łodzi (11.04.2013). Partnerami konferencji było Województwo Łódzkie oraz Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.
 

Podczas konferencji organizatorzy i prelegenci zwrócili uwagę na potrzebę zmiany wizerunku samorządów i urzędów, które mimo obecności w mediach społecznościowych, wciąż borykają się z brakiem zaufania wśród obywateli. „Ze względu na status polityczny i finansowy, poziom zaufania wobec urzędników spada z roku na rok. To wpływa na to, jak miasta powinny budować swoją obecność w social media” – twierdzi Szymon Sikorski, pomysłodawca konferencji. Zaznacza, że media społecznościowe stają się dziś szansą dla mieszkańców, którzy dzięki swoim kreatywnym zamiarom mają szansę, by realnie wpływać na decyzje lokalnych władz. „Jako miasta wykorzystujmy ludzi do budowania treści. Nie za nas, a z nami” – podsumował.


Marcin Bugajski, Członek Zarządu Województwa Łódzkiego, przyznał, że na swoim prywatnym profilu FB łączy informacje z życia prywatnego i zawodowego. Jak podkreślił - dzięki takim działaniom może być z mieszkańcami miasta na bieżąco. Może znać ich potrzeby. Borys Fromberg (współtwórca marki Poznań - Miasto know-how) wypowiedział się na temat zarządzania i tworzenia social media z punktu widzenia biura promocji. Jak twierdzi – „Ważny jest podział informacji. W mediach społecznościowych nie mogą znaleźć się śmieci. To co przekazujemy musi mieć znaczenie dla mieszkańca, studenta, osoby, która lubi Poznań”. Fromberg zasugerował też, że autorzy oficjalnego profilu miasta Wrocław na FB „nabijają lajki” tylko i wyłącznie poprzez dodawanie atrakcyjnych zdjęć. „Czy wasz profil ma taki być?” – zapytał uczestników konferencji.


Jan Zając z Sotrender omówił tematykę mierzenia efektywności Facebooka udowadniając, że humor i dobra zabawa liczą się w sieci najbardziej. Jak stwierdził - „Facebook to wielka impreza i dość ciężko od tego odejść w jakiekolwiek komunikacji”. O dobrej zabawie nie zapomniała również Ewa Salamon, która omówiła jak profil miasta Gdańsk wyróżnia się na tle innych miast i przyciąga do siebie blogerów z całej Polski. W ramach starań o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury, gdański magistrat postanowił zaprzyjaźnić się ze środowiskiem blogerów. „Warto postawić sobie cel. We współpracy z blogerami musimy być na bieżąco, musimy wiedzieć kim oni są” – podkreślała Ewa Salamon.

Piotr Stasiak (Forbes.pl) przedstawił kim jest dziennikarz obywatelski i jaki może mieć wpływ na politykę. Zaznaczył, że dziennikarze obywatelscy w Polsce są łatwi do uciszenia przez wzgląd na brak dostępu do prawników. Nie są bowiem w stanie ponosić finansowych konsekwencji bardzo ciężkich publikacji. Stasiak zwrócił też uwagę na ich pasję, jako godną pozazdroszczenia. „Dziennikarze obywatelscy mają swoją wizję świata i są gotowi ją krzepić. To idealiści, pasjonaci”.


Mikołaj Winkiel (Brand24) opowiedział uczestnikom konferencji na czym polega monitoring social media, podkreślając, że Facebook jest dla użytkowników miejscem, w którym dzielą się niemalże wszystkim. Winkiel zwrócił uwagę na potrzebę monitorowania mediów. „Dzięki monitoringowi dowiadujemy się, że istniejemy w miejscach, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia” - podkreślił.


Andrzej Garapich, (Polskie Badania Internetu) - podsumował najchętniej poszukiwane informacje o regionie, zawartość i popularność serwisów informacyjnych. Jak udowodnił - w Warszawie najmniej poszukujemy informacji o regionie. Garapich stwierdził również, że mimo wszystko liczba użytkowników lokalnych stron internetowych dynamicznie się powiększa.
 

Uczestnicy konferencji mieli także okazję, by bliżej przyjrzeć się questingowi – pomysłowi na wyróżnik destynacji. Łukasz Wilczyński z Planet PR przedstawił walory questingu uważając, że łączy pokolenia. Zwrócił uwagę na fakt, że w Polsce coraz rzadziej czyta się ze zrozumieniem, a brak Internetu od razu psuje nam dobrą zabawę. Questing zdaniem Wilczyńskiego ma szansę zmienić wizerunek turystyki na całym świecie, spełniając jednocześnie coraz wyższe oczekiwania klientów.

Była to już 10 edycja konferencji Social Media Day Poland. Już teraz zachęcamy do przybycia na kolejną, która odbędzie się 28 czerwca w Warszawie. Zapraszamy!