Publicon

Blog

Pinterest.com - nowa miłość kobiet

Pinterest.com – serwis kolekcjonerów, a w zasadzie kolekcjonerek pięknych zdjęć – robi prawdziwą furorę w sieci. Portal dynamicznie zyskuje kolejne rzesze fanów i rośnie w zaskakującym tempie. Co stoi za jego sukcesem i popularnością? Fenomen Pinterest.com wciąż stanowi zagadkę. Ale jedno jest pewne – kobiety straciły głowę dla strony, która pozwala im kolekcjonować ładne zdjęcia.
 

Założeniem twórców serwisu było stworzenie wirtualnej tablicy zachęcającej użytkowników do dzielenia się wszystkimi ciekawymi rzeczami, jakie znajdą w sieci. Poprzez „kolekcjonowanie” interesujących przedmiotów (fotografii) wyrażamy siebie, dzielimy się swoim hobby, co jest drogą do poznania ludzi o podobnych jak nasze zainteresowaniach. Choć na pierwszy rzut oka Pinterest.com jest kolejnym z wielu portali społecznościowych, warto poświęcić mu nieco więcej uwagi. Bo nie bez powodu wzbudza on takie zainteresowanie!
 

Jak się okazuje, serwis ten to doskonałe narzędzie komunikacyjne, które stopniowo podbija polski rynek social mediów. Zdecydowaną większość jego użytkowników – blisko 97% stanowią kobiety. Co więcej, w przeciwieństwie do wielu znanych portali z Pinterest.com nie korzystają nastolatki, ale kobiety w wieku od 25 do 35 lat, śledzące nowinki modowe, trendy w aranżacji wnętrz czy ciekawostki o tematyce ślubno-weselnej.
 

Przez ostatnie kilka miesięcy, serwis Pinterest.com stał się jedną z najszybciej rozwijających się stron internetowych. Zaledwie w trzy miesiące zwiększył liczebność użytkowników z dwóch do czterech milionów. Portal jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę dzielenia się informacjami o swoich zainteresowaniach oraz poszukiwania osób o podobnym hobby. Jak się okazuje, informacje te często stanowią impuls do podjęcia decyzji o zakupie danego przedmiotu. Nie dziwi więc stwierdzenie, że tego typu serwisy mogą kształtować dużo większy ruch na rynku e-commerce niż dotychczasowe formy tworzenia popytu na tego typu usługi. Warto też zwrócić uwagę na zmieniające się trendy. Większość osób aktywnie funkcjonujących w sieci poszukuje alternatywnych serwisów społecznościowych, stanowiących nowość w dobie wszechobecnego i trochę już „opatrzonego” Facebooka.
 

Czy Pinterest.com zastąpi polski rynek social mediów? Istnieje taka możliwość. Połączenie zdjęć, grafik i krótkich opisów w formie estetycznej wizualnie strony przypadło internautom do gustu. Popularny serwis już wzbudził duże zainteresowanie w branży marketingowej, która dostrzegła potencjał narzędzia idealnego w komunikacji z kobietami. O tym, czy i jak wykorzystamy Pinterest.com, z pewnością dowiemy się na przestrzeni najbliższych miesięcy.