Publicon

Blog

Nowy Karpacz - propozycja logo

Karpacz się bardzo dynamicznie zmienia. Wraz z rewolucją w funkcjonowaniu miasta (zamknięcie jednej z głównych arterii komunikacyjnych, partycypacyjne prace nad stworzeniem koncepcji deptaka, który stać się ma centralnym ośrodkiem życia w tym górskim resorcie) władze samorządowe chcą przekwalifikować Karpacz na miasto turystyczne. 

Po cyklu warsztatów przeprowadzonych wraz z przedstawicielami władz, lokalnego biznesu, gestorami i mieszkańcami, przyszedł czas na przedstawienie pierwszych propozycji logo. Karpacz w swojej strategii wpisał bardzo otwarty charakter komunikacji. Wszystkie najważniejsze decyzje podejmowane w mieście są konsultowane z mieszkańcami, więc również nowa komunikacja wizualna powinna zostać przed wdrożeniem przedyskutowana. Dziś podzielimy się pierwszymi wypracowanymi koncepcjami. Liczymy na uwagi i sugestie wszystkich mieszkańców i fanów Karpacza, specjalistów zajmujących się komunikacją oraz innych zainteresowanych. Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się stworzyć coś naprawdę wyjątkowego.
 

Karpacz to „miasto pod Śnieżką”, pierwsza koncepcja znaku została zatem przygotowana w oparciu o zarys dobrze znanego wszystkim turystom szczytu. To propozycja dość tradycyjna. Zamknięta kompozycja podkreśla charakter Karpacza, który dużą część swojej oferty turystycznej opiera na produktach skierowanych do rodzin z dziećmi. Mamy tu do czynienia z komunikacją, która - co prawda - nie przełamuje schematów, nie buduje wielu nowych wartości, ale podkreśla jeden z głównych atutów miasta - ciepłą, rodzinną atmosferę.
 

Propozycje 2 i 3 powstały w oparciu o elementy folkowe obecne w architekturze drewnianej regionu. Charakterystyczne zdobienia domów zostały przeniesione do znaku budując doświadczenie resortu turystycznego. W zależności od kontekstu, zaproponowane znaki mogą być odczytywane na dwa sposoby: bezpośrednio, jako nawiązanie do tradycji i kultury regionu, ale też jako przejaw tęsknoty za stylistyką retro, obecnej w popularnym w ostatnim czasie trendzie retronowoczesności. Dzięki temu znaki mają szansę spodobać się różnym pokoleniom i grupom odbiorców - od hipsterów po konserwatywnych przedstawicieli grupy 50+.
 

Koncepcja nr 4 powstała w oparciu o kształt trójkąta równobocznego symbolizującego górę poprzecinaną szlakami. Trójkąt do oznaczania góry jest również wykorzystywany w systemie tzw. niemych znaków czeskich Karkonoszy, służącym do zimowego znakowania szlaków turystycznych. Propozycja zakłada odważną, nowoczesną stylistykę, podkreślającą dynamiczne zmiany, jakie przechodzi właśnie miasto. Logo komunikuje nowe otwarcie, dynamizm i rozwój.

Propozycja nr 5 to nawiązanie do zdobień obecnych we wnętrzach jednej z najpopularniejszych atrakcji regionu - Kościoła Wang. Nordycki kościół z XII wieku to ewenement, ciało obce wbite w regionie, które jednak w dużym stopniu buduje rozpoznawalność miasta.
 

Żadna z przedstawionych koncepcji nie jest finalnym logo. Po konsultacjach i zebraniu opinii różnych grup i osób przystąpimy do dalszych prac. Podzielcie się z nami swoimi przemyśleniami i opiniami. Wasze argumenty pozwolą nam wybrać drogę i zdecydować, nad którą koncepcją powinniśmy pracować dalej.

 

Karpacz propozycja logo from Agencja Publicon