Publicon

Case Study

Karolina Sikorska

Paclan - jak budzimy radość z bycia niekoniecznie perfekcyjną panią domu

Paclan to jedna z marek, dla których mamy przyjemność pracować od kilku lat. Na przestrzeni tego czasu zrealizowaliśmy szereg działań komunikacyjnych, dla których wspólnym mianownikiem była pewna zmiana w postrzeganiu prac domowych w  świadomości konsumentów. Bo niby dlaczego w kuchni ma się udzielać zawsze jedynie kobieta, a obowiązki związane z prowadzeniem domu z założenia mają być męczące i nudne?

Komunikację produktową od początku współpracy z marką prowadziliśmy tym właśnie tropem, wiosną 2011 roku ruszyliśmy natomiast z kampanią „Polka w kuchni”. Założenie było takie, by odkłamać mit przysłowiowej już kury domowej i pokazać, że kobieta w kuchni też może być glamour. A przy tym nadać nieco charakteru produktom, które - choć niezbędne! - są przecież mało wyraziste i wybierane raczej z konieczności, niż z rzeczywistej chęci posiadania takiej czy innej folii do przechowywania żywności. W pierwszej kolejności sprawdziliśmy, jak Polki zapatrują się na rozmaite aspekty prac związanych z domem. Wraz z Uniwersytetem Wrocławskim przeprowadziliśmy badania demograficzne na próbie niemal 300 kobiet. Z wyników wywiadów (także pogłębionych) wyłonił się portret Polki w kuchni AD 2011. Wiedzieliśmy już, że jesteśmy na dobrym tropie: to nie tak, że nie lubimy prac domowych. Po prostu nie mamy ochoty, by zdominowały nasz czas wolny. Często natomiast traktujemy je nie jako przykry obowiązek, lecz przyjemną odskocznię od zawodowych obowiązków.

Na kanwie raportu z badań zrodził się pomysł, by pokazać autentyczne gospodynie domowe w stylizacjach dalekich od kuchennych fartuszków. Za pomocą konkursowej aplikacji w serwisie Facebook wyłoniliśmy 12 kobiet, które wcieliły się w rolę modelek w kalendarzu Paclan na rok 2012. To wewnętrzne wydawnictwo marki, nieprzeznaczone do sprzedaży, lecz dzięki naszym działaniom - między innymi na łamach blogów autorów tak poczytnych, jak Kominek - wieść o stworzonym wraz z fankami marki Paclan kalendarzu rozniosła się szerokim echem.

Ten wątek doczekał się swojej kontynuacji: kalendarz na rok 2013 powstał również z udziałem nie profesjonalnych modeli, a fanów produktów Paclan. Z tą różnicą, że tym razem zaprosiliśmy do wspólnej zabawy, mającej odkryć radość i entuzjazm ze wspólnego celebrowania domowych obowiązków, nie tylko panie, ale i panów. Są pary, całe rodziny i grupy przyjaciół - Polacy, nie Polka, w kuchni.

Dzielenie się pasją dla kuchni, domu i wspólnego spędzania czasu - oto, co komunikujemy  jako Paclan. W tę filozofię doskonale wpisuje się idea wspólnego gotowania, którą z powodzenie wprowadzamy w życie pod hasłem „Gotuj z Paclanem”. Cykl warsztatów kulinarnych, poświęconych smakom z różnych stron świata, to okazja do spotkań dla pasjonatów kulinariów. Poszczególne edycje realizujemy w różnych miastach Polski, za każdym razem zapraszając nie celebrytów czy wpływowych blogerów, a po prostu pasjonatów wspólnego gotowania, którzy nie mają możliwości darmowego udziału w tego rodzaju wydarzeniach.

 


Kontakt medialny

Karolina Sikorska

Senior PR Manager

k.sikorska@publicon.pl