Publicon

Case Study

Katarzyna Semkło

Dekoria Magazine

Kreowanie wizerunku marki to proces wymagający czasu, ale także dobrania odpowiednich narzędzi public relations. Wybór uzależniony jest nie tylko od profilu firmy, ale także efektów, jakie zamierzamy osiągnąć. Jednym z narzędzi doskonale wpisującym się w charakter branży dekoratorskiej jest e-magazyn, stawiący ciekawą i oryginalną formę dotarcia z informacją do grupy potencjalnych odbiorców. Jego przygotowanie wymaga dokładnego research’u tak, by wybrane tematy były aktualne i interesujące, a przede wszystkim opakowane w estetyczną i atrakcyjną grafikę, stanowiącą nic innego, jak wartość dodaną.

Dekoria.pl - producent tekstyliów domowych w Polsce - zajmuje się internetową sprzedażą dekoracji i dodatków do wszelkiego rodzaju pomieszczeń: kuchni, jadalni, salonu czy sypialni. W swojej ofercie posiada szeroki wybór detali aranżacyjnych, dostępnych zarówno w rozmiarze standardowym, jak i szytych zgodnie z wytycznymi dostarczonymi przez klienta. Produkt już mamy, musimy wybrać tylko najskuteczniejsze narzędzie, które wykorzystamy w komunikacji.

Opracowując koncepcję e-magazynu, staraliśmy się zebrać komplet informacji - trendów, wytycznych z branży dekoratorskiej, ciekawych i atrakcyjnych fotografii zgodnych z aktualną, bieżącą tematyką. Dzięki temu każdego miesiąca prezentujemy zupełnie nowy, wyjątkowy magazyn, stanowiący doskonałe źródło inspiracji z zakresu aranżacji wnętrz, ale nie tylko niemal w każdym numerze Dekoria Magazine znajdują się ciekawe porady kulinarne czy zdrowotne. Oczywiście, jak w każdym piśmie wnętrzarskim, istotną rolę odgrywa grafika. Zależało nam na tym, by magazyn w swojej formie był atrakcyjny i przejrzysty, co pozwoli wyróżnić custom publishing Dekorii na tle innych pozycji z tego segmentu. przygotowując grafikę, w szczególności skupiliśmy się na detalach - cienie, intrygująca kolorystyka, ciekawa czcionka - dających znakomity efekt. Dzięki temu mieliśmy szansę na wzbudzenie większego zainteresowania odbiorców i zachęcenia ich do lektury magazynu.

Istotnym elementem jest umiejętność zaprezentowania e-magazynu w sposób prowadzący do zwiększenia jego rozpoznawalności i popularności. Możliwości dystrybucji jest wiele. W przypadku Dekoria. pl nie ograniczaliśmy się wyłącznie do informacji na stronie firmy. Dekoria Magazine zamieszczany jest na blogu marki, portalu społecznościowym Facebook, a także dołączany jest do materiałów prasowych wysyłanych drogą mailowa. Systematyczna promocja w krótkim czasie przyniosła znakomite efekty. Poszczególne numery Dekoria Magazine przeczytało blisko 20 000 osób.

Obecnie internet jest głównym źródłem informacji, dlatego tak ważna jest obecność marki w sieci. istnieje jednak zagrożenie wynikające z natłoku informacji o podobnej treści - tu przewagę daje stworzenie projektu unikalnego w swojej formie. To właśnie od pomysłu i kreacji zależy wrażenie, jakie wywołamy i to, czy zachęcimy do zapoznania się z treścią zawartą w magazynie.



Kontakt medialny

Katarzyna Semkło

PR Manager

k.semklo@publicon.pl