Publicon

Case Study

Office Warriors

Blog Office Warriors, czyli strona Biurowych Wojowników, powstał z myślą o promocji produktów sygnowanych marką TB Print, która przynależy do grupy AB S.A, generującej ponad miliard złotych obrotu rocznie i znajdującej się w TOP 50 magazynu Forbes. Zasadniczym zadaniem było zaprezentowanie marki szerszemu gronu odbiorców, zbudowanie wśród nich jej świadomości, a wszystko to w sposób ciekawy, bogaty w przydatne informacje. Tak zrodził się pomysł strony, która skupi się na takich zagadnieniach jak design, projektowanie, Corporate Identity, sztuka przygotowywania i wygłaszania prezentacji.


Od samego początku działaniom przyświecał jeden, jasny cel – stworzenie strony bogatej w ciekawy content, który na dłużej zatrzyma internautów i zachęci do kolejnych odwiedzin, a która markę TB Print przedstawi w sposób niekonwencjonalny. Sama marka, zamiast być komunikowana wprost, miała stać się synonimem wiedzy z zakresu projektowania, druku, budowania tożsamości wizualnej firmy, jak i przygotowywania szeroko rozumianych materiałów graficznych. Narzędziem bezpośrednio wspierającym promocję strony stał się zaś jej profil w serwisie Facebook.


Działaniami, które dodatkowo miały umocnić pozycję TB Print  jako eksperta, stały się systematycznie publikowane raporty eksperckie. Pierwszy z nich, odnoszący się do logotypów polskich Ministerstw, ujrzał światło dzienne 11 maja 2011 roku. Następne raporty, poświęcone kolejno eko-polityce prowadzonej przez polskie firmy, logotypom polskich partii politycznych, komunikacji wizualnej startupów oraz trendom w projektowaniu logotypów,cieszyły się zainteresowaniem zarówno wśród Internautów, jak i mediów internetowych.

Raport o logotypach partii odbił się szerokim echem w mediach m.in. Rzeczpospolitej, zaś elektroniczna wersja raportu miała blisko 1200 osłon. Poświęcono mu także 8 publikacji w magazynach dedykowanych designowi m.in. Design it Poland, Łowcy Dizajnu czy Studiumprzypadku.com. Raport Eko Firma był natomiast jednym z eksponatów na zeszłorocznej wystawie Zamku Cieszyn „Gramy w  Zielone. Odpowiedzialne projektowanie”.
Od chwili powstania blog przeszedł transformację, zmierzając w stronę serwisu dedykowanego projektowaniu i designowi. Początkowo aktualizowany dwa razy w tygodni, dzisiaj każdego dnia, wzbogacony został dodatkowo o materiały video – screencasty z zakresu przygotowywanie prezentacji, a także systematycznie przygotowywane autorskie projekty szablonów gotowych do pobrania.  

Fan page Office Warriors zgromadził do tej pory społeczność liczącą 3 149 osób, z których większość to osoby zainteresowane projektowaniem i designem, a część związana jest również z takimi branżami, jak media, marketing i reklama, co doskonale wpasowuje się w zakładaną grupę docelową.

Największym zainteresowaniem cieszy się jednak blog, który od początku roku odnotował 10 943 odsłon, z czego 5 356 stanowili unikalni użytkownicy. Choć większość stanowią polscy internauci, blog odwiedzają również mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Stanów Zjednoczonych. Są to osoby nierzadko zainteresowane nowymi technologiami, korzystające z urządzeń mobilnych i właśnie z ich pomocą odwiedzające stronę.  Co najważniejsze, liczba odsłon stale rośnie, a statystyki wyraźnie pokazują, że są to nowi użytkownicy.

Potwierdzeniem tego może być przyznana Office Warriors Nagroda Internautów na Webstarfestival, czyli w konkursie promującym najlepsze strony oraz reklamy internetowe.